lördag 15 januari 2011

Mulberry Gerilla-marknadsföring


Den enorma, guldiga uppblåsbara Bayswatern är resultatet av samarbetet med konstnären Rachel Thomas. Det var inför öppningen av Mulberrys nya flaggskeppsbutik på Bond Street nu nyligen som väskan placerades ut runt om i London innan den på öppningsdagen sattes på plats i den nya butikens skyltfönster. Signaturväskan och klassikern Bayswater är tidlös och en ikon. Mulberrys Bayswater är kanske den perfekta kombinationen av mode och funktionalitet med den feminina, subtila design som speglar livsstilen av den moderna kvinnan. Den är inte bara en fashionabel accessoar utan fungerar också som ett verktyg. Väskan passar marknaden perfekt och fyller där en nisch. Med denna gerilla-marknadsföring vill Mulberry förstärka sin ställning som ett varumärke för lyxmode med en unik inriktning kreativ brittisk produktion.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Den ser riktigt härlig ut väskan, när åker vi till London :)Puss Mamsen

Retail Details blog Becky sa...

I like the artist collaboration using the giant handbag and the picture trying to get it in the car made me laugh. You may enjoy my visual merchandising blog, the Retail Details blog. I hope you will visit the website to see all the store displays.

Maud sa...

Kul, snyggt och dessutom svårt att missa! Kram

mylovelygrandma sa...

Alltid lika proffsigt skrivit! men nu väntar vi på mer inlägg!! Jag är tillbaka.. så nu får inte du med ta bloggpaus! Du kanske ska berätta om trender inom VM som ni gjorde på redovisningen? Kram JosefinJ

Skicka en kommentar