![]() |
Reklam för flygbolaget Virgin. Handled by Virgin Airlines |
![]() |
Tv-serien Sopranos |
![]() |
Ikea |
Gerilla-marknadsföring är marknadsföra ett företag på ett spännande, uppseendeväckande och kreativt sätt. Det handlar om att lägga maximalt med tid, energi och fantasi snarare än pengar på sin marknadsföring. Den är riktad för att nå just företagets målgrupp och inte "alla". Praktiskt är att använda sig utav moderna medier och marknadskanaler. Syftet är att väcka intresse för verksamheten, differentiera sig på marknaden genom att använda okonventionella strategier och taktiker. Sticker du ut mot mängden så finns du att räkna med på marknaden. Det kan vara lite på gränsen till vad man får och inte får göra. I slutänden är det att skapa vinst för företaget som hela idén med marknadsföring går ut på. Man sträver efter resultat inte bara tillväxt. Här kommer några exempel på vad jag tycker är bra guerilla marketing.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar