onsdag 8 december 2010

Julkampanj Inredning och Barn, PUB





Hela två dagar tog det för mig att plocka produkter från inredningsbutiken R.O.O.M till julkampanjens Inredningsfönster och Barnfönster ut mot Drottninggatan. Då utgick jag från de två grundskisserna som Coco Form utformat och försökte plocka varor som skulle förstärka känslan av modern men traditionell jul, lyxigt med mycket fokus på produkt. I Inredningsfönstret skulle det först vara en sittande damdocka på ett stort paket uppe på ett bord som en slags centerpice. Därefter skulle vi hämta inspiration från traditionell skyltteknik. Det slutade med att vi använde oss av två dockor på sidorna istället. Vi grupperade allt vitt porslin för sig och allt rött för sig i Inredningsfönstret. "Håll ihop det som hör samman och håll isär det som inte hör ihop" sa en av våra föreläsare på Aspero, "Men framför allt, var konsekvent".  Det var svårt att få tag på alla dessa lampor som skulle vara i Inredningsfönstret, därför använde vi oss bara av två Caravaggio och satte upp två extra julstjärnor i Barnfönstret istället. Barndockorna valde vi bort då de inte var i samma material som våra andra skyltdockor. Här kommer bilderna igen på hur det var tänkt och sedan hur slutresultatet blev i fönstrena som jag tillsammans med min handledare Biljana Holmberg hade ansvaret för. Hur tycker ni att det blev? Visst blev de lika grundskisserna!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Mmm mycket lika! :)

Maud sa...

... att resultatet blev mycket bra!

Roligt med julskyltade fönster som visar produkter som verkligen är till salu i butiken!

mylovelygrandma sa...

Jätte fint! och roligt ändå att ni fick ändra något litet! Jag har länkat till dig nu på bloggen! Kram!

Skicka en kommentar