PUBs julkampanj är detta år inspirerat av den typiskt traditionella julen och har utformats av Biljana Holmberg, Coco Form och Acne Studios. Färgerna är rött, vitt svart. Skyltningen är återhållsam med props. Det enda som kommer att användas utöver produkter som finns i varuhuset är stora vita paket, gardiner, rosetter och band. Vi blickar tillbaka till 50-talet när man byggde varuexponeringar med hjälp av produktspeglingar och inte använde sig så mycket av props. Skyltningen känns spännande och fantasifull, elegant och vacker. Den ger mig en mysig julkänsla. Julkampanjen påminner konsumtenterna om den annalkande högtiden och kommer samtidigt med förslag på julklappar till nära och kära. Undermedvetet går vi alla runt med en inre köpslista. Jag tror att dessa exponeringar med starkt fokus på produkter kommer att visa stockholmare att PUB har årets alla julkpappar under ett och samma tak. Det vevades upp i söndags och det ska bli spännande att ta del av allmänhetens åsikter. Här är skisserna på fönstrena ut mot Drottninggatan.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar